يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۰۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

« فرید شهریاری » بازیگر تلویزیون و تئاتر فعالیت خود را از سال 1389 با بازی در تئاترهای کمدی،موزیکال شروع کرد و مدتی بعد وارد هنر دوبله شد و با گذراندن دوره‌های بازیگری «امین تارخ» وارد دنیای جدید و جدی تر بازیگری شد. بازی در سریال "لیسانسه‌ها" و حضورش در "فوق لیسانسه‌ها" اولین گام در معرفی این بازیگر تازه کار بود بطوریکه پس از آن برای بازی در فیلم سینمایی«انفرادی» به کارگردانی «مسعود اطیابی» وسریال تلویزیونی«دوقلوها» دعوت به همکاری شد اما این بازیگر تازه کار تا جایگاه  حرفه‌ای بازیگری فاصله زیادی دارد،فاصله‌ای که به گفته خود او با حمایت بیشتر از استعدادهای نوظهور به آسانی طی خواهد شد.

این بازیگر در خصوص تجربه حضور‌اش در سریال"لیسانسه‌ها" اظهار داشت: بازی در سریال لیسانسه‌ها افتخار بزرگی برای من بود در این کار با بازیگران بزرگی مانند رضا "عطاران"،"سعید آقاخانی" و"امیر آقایی" وخیلی‌های دیگر کار کردم که تجربه بسیار خوبی برایم بود ودرس‌های زیادی گرفتم. الگوی من در بازیگری افرادی مانند"باستر کیتون"،"جیم کری"،"روآن اتکینسون(مستربین)هستند و در میان کمدین‌های ایرانی بازی"رضا عطاران"،اکبر عبدی" در تیپ سازی و"رامبد جوان" را دوست دارم.

« شهریاری » که بیشتر در ژانر طنز فعالیت داشته درپاسخ به این پرسش که به چه دلیل این ژانر را انتخاب کرده؟گفت: طنز به دنیای فکری و اسطوره‌های هالیوودی من نزدیکتر است و مطمئن هستم اگر در این ژانر فرصت خوبی به من داده شود به یک ستاره تبدیل می‌شوم.

تلویزیون فقط به دور گردش یک عده بازیگر است | الگوی من در بازیگری افرادی مانند

بازیگر مجموعه "دوقلوها" در پاسخ به این پرسش که چه اندازه فیزیک و چهره او در انتخابش به عنوان بازیگر طنز تأثیر داشته هم عنوان کرد: بدون شک میمیک چهره در کنار بداهه پردازی و استعداد خدادادی  در این زمینه اهمیت دارد البته در کنار این موضوعات فرصت دادن به استعدادهای جدید نقش تعیین کننده‌ای دارد و برخورداری از چهره و فیزیک خاص در کنار زبان بدن قوی مجموعه خوبی برای یک بازیگر طنز به حساب می‌آید.

شهریاری که برای اولین بار با بازی در سریال "لیسانسه‌ها" به دنیای هنر بطور جدی معرفی شد در خصوص نقش این رسانه در معرفی استعدادهای نوظهور بیان کرد: باحضور در سریال‌های تلویزیونی مقداری به این خواسته نزدیک شده‌ام؛ معتقدم تلویزیون،صد در صد فرصت رشد را در اختیار استعدادهای جدید می‌گذارد ولی متأسفانه ورود به این رسانه مانند سینما بسیار سخت است؛به این دلیل که به دور چرخش یک عده بازیگر است و امثال من شاید به سختی بتوانند به آن ورود کنند؛ آن هم در شبکه‌هایی مانند شبکه 3 و نسیم.

وی افزود: البته با تلاشی که دارم سعی می‌کنم رو به جلو باشم اما سوال من این است؟ چرا برنامه‌ای مانند "هنرپیشه شو" از شبکه نسیم را که می‌توانست چهره‌های زیادی معرفی کند،به دلیل یک برنامه  استعدادیابی دیگر که فایده‌ای برای بازیگران ندارد کنسل کردند!

گفت و گو از" اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳